Criopreserbaçon

Ourige: Biquipédia, la anciclopédia lhibre.
Criopreserbaçon de rebentos de plantas.

Criopreserbaçon ó crioconserbaçon ye un porcesso adonde células ó tecidos biológicos son preserbados atrabeç de l cungelamiento la temperaturas mui baixas, giralmente −196 °C (l punto d'ebuliçon de l nitrogénio líquido).

Criopreserbaçon de células staminales[eiditar | eiditar código-fuonte]

La criopreserbaçon de células staminales ye la técnica d'eisolar i manter las células staminales a baixas temperaturas para que to la sue cumposiçon permaneça einalterada i la sue biabelidade mantida por tiempo andefenido. L porcesso de criopreserbaçon requer que las amostras de sangre, que cuntén células staminales, séian sujeitas a un arrefecimiento moderado i cuntrolado para salbaguardar la biabelidade de las células. Passado la chegada a la temperatura de 196º negatibos las células staminales poderán ser mantidas neste stado por tiempo andefenido.

Porcesso[eiditar | eiditar código-fuonte]

Ne l momiento que las amostras de sangre, que cuntén las células staminales, chegan al laboratório procede-se al processamiento de biabelidade, an que ye feita la cuntaige telemoble que detremina l númaro de leucócitos, l númaro de células mononucleadas i l númaro de células CD34+. Esta fase angloba, inda, ls testes qu'andicaran se l'amostra stá ó nun cuntaminada por bactérias, bírus ó fungos. Passado la separaçon celular, an que son apartadas las células staminales de las bárias células que custituen l nuosso sangre, procede-se a la fase de la Criopreserbaçon – cada amostra ye debidamente eidantificada i rotulada procedendo-se, de seguida, á çcida gradual de temperatura, a ua belocidade cuntrolada de ls 4ºC até als 120ºC negatibos. De seguida l'amostra ye colocada nun cuntentor de Azoto líquido a la temperatura de -196ºC, podendo quedar criopreserbada por tiempo andeterminado. L cuntrolo de çcida de temperatura diminui la possibelidade de perda de biabelidade celular de l'amostra eibitando la formaçon de cristales de carambelo ne l sou anterior.

Ber tamien[eiditar | eiditar código-fuonte]